hundrafemtiodagar.blogg.se

Mat. Träning. Lycka. Och så mest om längtan efter att hitta lugnet.

Dag 2.

Publicerad 2015-08-04 23:17:00 i Allmänt, Träning,

Idag har jag sprungit!!! Inte mycket men tillräckligt för att jag ska känna mig stolt och glad. Och det var inte ens jobbigt! Bara innan jag kom iväg, jag hade hundra ursäkter till varför jag nog inte kunde just ikväll men jag tystade rösterna i huvudet och bara körde. Så härligt! :-)
 
Jag kör på ett träningsprogram från Iform som handlar om att kunna springa 5 km. Det är uppbyggt av intervaller och man springer tre dagar i veckan, programmet håller på i 12 veckor. Länk till löpschemat kommer (lyckas inte länka för jag är en aning trög med sånt här), men man kan googla Iform löpprogram så kommer man dit. 
 
1,8 km promenad + jogg blev det ikväll, plus ca 5 km promenad under dagen. Fast då går det inte lika fort, särskilt när barnen är med. Men mysigt ändå!
 
Nu sängdags för denna trötta tant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela